Brev:
Lidt om skemad
3. september 2012
Alder:
5 mdr.
Lidt om skemad
Kære Helen!
Selvom vi har prøvet alt det her før, ja så har vi åbenbart nået at glemme meget...
Men hvordan er det nu det er - når et barn bliver 6 mdr., må de så i princippet smage alt? (Selvfølgelig bortset fra rosiner, honning, peanuts, mandler, meget saltet mad osv.) Må de f.eks. lige smage en mundfuld af vores aftensmad, hvis vi får børnevenlige retter som risengrød, boller i karry, lasagne (med krydderier men uden for meget salt), koldskål osv.?
Jeg ved, at børn efter 4 måneders alderen gerne må drikke ukogt vand i kop. Vi koger dog drikkevandet til vores datter, da vi vil være på den sikre side, eftersom hun jo ser ud til at have en sart mave. Men er det "spild af tid", eller er det fint at få kogt vand at drikke til maden - eller bør hendes mave vænne sig til almindelig ukogt vand fra den kolde hane?
Med venlig hilsen
en mor